Aih…

Serius aku tak tipu.

Aku tak tipu yang aku ni risau pasal budak-budak sekarang ni.

Mak bapak bagi awal-awal gadget kat anak-anak ni apa sebabnya? Apa relevennya?

Baik sedekah kat aku. Boleh wat kumpul  duit kawin.

Umur baru nak kenal dunia, dah didedahkan dengan benda alah ni.

Seingat aku, masa aku darjah 5, masa ni aku kenal guli, basikal, tempurung kelapa, tangkap ikan dan lain-lain lagi la.

Ye. Aku tahu zaman dah berubah. Tapi agak-agak la.

Dengan minda seumur tu, budak-budak tak patut didedahkan dengan gadjet sebegini.

Kalau nak dedahkan pun dengan teknologi, sediakan satu komputer dan internet kat anak-anak. Biar dia explore dunia ni dengan internet. Bukan dengan gadjet.

Apa yang aku bebelkan sebenarnya ni?

Puncanya adalah sebab ni…

Ni hasil perbualan aku dengan budak-budak zaman sekarang ni.

IMG_6647

IMG_6648

IMG_6649

IMG_6650

IMG_6651

IMG_6652

IMG_6653

IMG_6654 IMG_6655

IMG_6656

IMG_6657

IMG_6658

IMG_6659

IMG_6660

IMG_6661

IMG_6662

IMG_6663

IMG_6665

Sori la dik.

Abang ni bukan nak aibkan adik.

Tak ada salah apa pun adik buat sebenar.

Tapi, mujur ni abang jenis orang baik.

Adik senang-senang je main minta gambar.

Tujuan abang post benda ni sebenarnya nak beritahu kat ibu bapa di luar sana, berhati-hatilah dalam memberikan anak-anak kita ni gadget dan sentiasalah pantau mereka.

Sekian.

2,057 total views, 1 views today